För att komma i kontakt med TIDOMAT Portal kan ni lägga upp ett supportärende, vi vidarebefordrar ert ärende till den avdelning som kan hjälpa er. Lägger ni in ert kundnummer, kundnamn och avtalsnummer i licensinformationen, behöver ni endast fylla i era kontaktuppgifter och ärende då ni skickar in ett supportärende.
Licensinformation
Gå in i fliken Admin, välj Systemunderhåll i menyn och klicka på Licensinformation.
Fyll i era uppgifter och spara genom att klicka på knappen som ser ut som en disket.
Supportanmälan
Gå in i fliken Admin, välj Operatör och klicka på Supportanmälan.
Avtalsnummer, kundnummer och företagsnamn ärvs från licensinformationen, se ovan.
Fyll i dina kontaktuppgifter, dessa sparas av systemet, finns det information sedan tidigare, se över dem så att de är aktuella.
Skriv gärna en utförlig beskrivning av ert problem och markera rutan för systeminformation för att vi ska kunna hjälpa er så effektivt som möjligt.
Det går även att skicka in en supportanmälan via https://tidomat.se/support eller genom att mejla support@tidomat.se.
Fjärrsupport
Många gånger är det lättare för supporten att hjälpa till och enkelt förklara genom att se och styra det som finns på er skärm.
Detta gör vi genom att fjärrstyra med programmet TeamViewer.
Teamviewer finns att ladda ner på vår supportsida https://tidomat.se/support.
Vissa företag har funktionen spärrad, vilket kan vara bra att veta vid kontakten med supporten.
Typ av ärende
Supporten hjälper er vid ärenden där ni kört fast och behöver en snabb lösning på ett problem. Elempelvis en dagsregistrering genererar inte rätt saldo, varför?
Söker ni efter hjälp att hantera delar av programmet. Exempelvis skapa ett tidsschema, lägga upp nya rapporter eller nya saldon, är det en konsultation och utförs vid tidsbokning och debiteras enligt gällande taxa.
Övrigt
Ni kan via supporten även beställa utbildning, önska kontakt med säljare, konsult eller beställa taggar, licenser mm.
Vi som tar hand om inkommande ärenden kommer att se till att ni kommer till rätt avdelning och får bästa hjälpen utifrån era behov.