Personer som inte ska registrera sina egna tider i systemet utan endast hantera andra personers tider, ta ut rapporter etc. kan läggas upp som Portalanvändare utan att vara upplagda som en person.
- Gå till Adminfliken och välj Användarbehörighet i menyn till vänster, klicka sedan på Portalanvändare.
- Klicka på Ny i övre delen av vyn.
- Fyll i fälten enligt informationen nedan.
- Klicka på disketten för att spara.
- Logga in som personen och säkerställ att det blev som du tänkt!
Portalanvändarinformation
Användare/ID
Det som personen ska använda som Inlogg.
Person
Är personen upplagd som en person i systemet finns denne här, ska inte personen regga sina tider och inte vara upplagd i systemet, lämna det tomt.
Signum
Det som visas vid loggning av händelser i systemet. Bra att ha ifyllt med tex initialer.
Lösenord
Används vid inloggning.
Beskrivning
Tips! Skriv in personens fullständiga namn här om fältet för person är tomt.
Egenrapportering
Om personen registrerar sina egna tider i systemet styr egenrapporteringsrollen behörigheten på vad man får göra med sina egna tider. Välj bland era upplagda roller. Lämna tomt om personen inte registrerar sina tider.
Användarroller
Användarroll
Styr behörigheten för hur personen får hantera sin personals tider. Välj bland era upplagda anvädarroller.
Personer
Välj gruppen av personer som personen ska hantera.