Många gånger får ni som Administratörer frågor om något som är fel hos mellanchefen, men även direkt från den anställde. Här kommer några tips på hur du kan försöka hitta vad som är fel.
-
Börja alltid med att spara om dagen, eller om det gäller flera dagar, gör en omberäkning.
Omberäkning: Högerklicka på personen eller de markerade personerna, hantera och omberäkna. Nu sparas alla dagar i det valda intervallet om.
-
Ändra personens lösenord och testa sedan själv att logga in som dem så att du ser att det fungerar.
-
Många gånger är det bra att logga in som personen för att förstå vad det är de har problem med. Alternativt att de visar själva från sin dator!
-
Personen som har problemet behöver högerklicka på sitt namn eller på en av sina anställdas namn, i snabbmenyn ska de gå ner till visa och markera registreringar. Den kan falla bort ibland.
Detta måste göras på den inloggningen som har problemet
-
I alla listor kan man placera muspekaren i listan, högerklicka och välja Återställ. Då försvinner alla filtreringar och listan återgår till en standardinställning.
-
När något konstigt har hänt kan du högerklicka på t ex en person och välja historik för att se händelser. Där kan du även klicka in dig och se mer detaljer på respektive post.
Historik kan tas ut på veckoschema, tidsschema, personer och mycket mer.
-
Är du osäker på något, t ex vilka fält som ska fyllas i på en person eller hur man lägger in ett tidsschema och på vilket sätt. Ta upp en befintlig post som du kan jämföra med!