Vanliga frågor

Hur gör jag när en person har slutat?

Hur gör jag när en person har slutat?

Alt 1
Ta bort personen helt. I portalen görs detta genom att markera personen, högerklicka och välja "Radera". OBS! All historik raderas. Alt 2 Vill du ha kvar historiken på personen i portalen men kunna välja bort personen ur listorna, lägger du upp en ny enhet under Operatör/Enhet, såvida du inte redan har en enhet för avslutade personer. När du vill se en lista så exkluderar du den enheten.

Att tänka på Om en person slutar mitt i månaden/perioden, gör löneöverföring och INNAN personen tas bort.

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Hur ändrar man riktning för IN/UT i registreringsterminalen?

Använd operatörskortet som levererades tillsammans med registreringsterminalen. Dra kortet i registreringsterminalens slitsläsare.
Riktning spelar ingen roll. Displayen presenterar texten Välj riktning – Dra kortet för IN. Dra kortet åt det håll registreringsterminalen skall anse som IN. Displayen presenterar texten Konfiguration – Registrerat.

Kan man gör ändringar efter utfört periodavslut?

Kan man gör ändringar efter utfört periodavslut?

Nej, du kan inte backa ett periodavslut.
Du kan däremot skapa ett supportärende och skicka in databasen till en av våra konsulter. De har möjlighet att backa periodavslutet.

Registreringsterminalerna fungerar inte.

Registreringsterminalerna fungerar inte.

Be IT-avdelningen kontrollera om tjänsten Iterm är igång på servern.

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Måste man göra någon inställning i programmet vid skottår?

Nej, det behöver man inte göra.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan

Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Anmälan via telefon

  • TIDOMAT Portal
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT FXH
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT smartONE
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT PW32
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT IMP
    08 - 50 60 44 42