Vanliga frågor

Hur ger jag som administratör en användare nytt lösenord?

Hur ger jag som administratör en användare nytt lösenord?

Gå till Admin/Användarbehörighet/Portalanvändare. Höger-klicka på önskad användare och välj redigera och ersätt lösenordet.

Hur gör jag när en person har slutat och en annan person skall ta över dennes Användare, ID och/eller anställningsnummer?

Hur gör jag när en person har slutat och en annan person skall ta över dennes Användare, ID och/eller anställningsnummer?

Så snart du har tagit bort personen som slutat, kan du lägga upp den nya med samma anställningsnummer etc.

Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter

Sidbrytningen blir fel när jag skriver ut rapporter

För bästa resultat använd Internet Explorer, det är den webbläsare som TIDOMAT Portal är utvecklad mot.

Displayen i registreringsterminalen blir blank eller visar konstiga tecken?

Displayen i registreringsterminalen blir blank eller visar konstiga tecken?

Starta om registreringsterminalen genom att bryta strömmen till den. Detta gör du enklast genom att dra ur nätsladden.

Hur tar jag bort personal som slutat men som finns kvar under Min personal?

Hur tar jag bort personal som slutat men som finns kvar under Min personal?

Se först till så tidrapporterna är sparade. Gå sedan in under Admin/Personer/Personer. Högerklicka och välj radera.

Flera frågor

Bli avtalskund

  • Våra produkter utvecklas ständigt. Som avtalskund får du fria programuppdateringar.
  • Alla avtalskunder får tillgång till avtalssidorna. Här hittar du bla dokumentation, programfiler och dina supportärenden.
  • Vi anordnar öppna hus och speciellt framtagna utbildningar för avtalskunder.
  • Vi ger 10% rabatt på tillbehör och kort som beställs via hemsidan.
Supportanmälan

Samtliga uppgifter måste anges.

Supportanmälan mottages helgfria vardagar mellan kl. 8.30-16.30 (dag före julafton, nyårsafton, midsommarafton samt dag före röd dag 8.30-14.00). De kunder som inte har avtal eller inte anger sitt avtalsnummer debiteras 350:- + moms för varje påbörjad 15-minutersperiod.

Anmälan via telefon

  • TIDOMAT Portal
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT FXH
    08 - 50 60 44 40
  • TIDOMAT smartONE
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT PW32
    08 - 50 60 44 42
  • TIDOMAT IMP
    08 - 50 60 44 42